Nieuwsbrief

← Vorige

Begin niet te vroeg

Jongeren drinken beter geen alcohol. Ze zijn gevoeliger voor de effecten en kunnen er minder goed mee omgaan dan volwassenen. De wet van december 2009 verbiedt dan ook de alcoholverkoop aan jongeren onder de 16 jaar.

Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.

Voor wie?

  • Kinderen en jongeren tussen 12 en 18 jaar
  • (Groot-)ouders en opvoeders
  • Gezinnen

Wie kan de campagne promoten?

Gemeenten, OCMW's, lokale horeca en middenstand, UNIZO, … 

Praktisch

  • Op de website van de Druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wetgeving en hoe omgaan met alcohol
  • Op de campagnewebsite vind je campagnematerialen zoals affiches, postkaartjes, polsbandjes. Daar kan je ook een barbriefing en een instructievideo voor horecapersoneel terug vinden

CAD Limburg zet je op weg

Voor advies en informatie kan je bij CAD Limburg terecht

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen